Vi r alla ett!
Vi r alla ett!Vi r alla ett!

tisdag 9 mars 2010

Lever du som du lär?


För många år sedan sa' en "dubbelkollega" (Hon: Psykolog och Operasångerska, jag: Gestaltterapeut och Operasångerska) till mig, mitt under brinnande föreställning av Maskeradbalen, med stor förvåning i rösten:

Du lever verkligen som du lär!?!?

Men så självklart för mig. Hur skulle mina klienter i terapi annars kunna ha ett alternativ att relatera till. Hur skulle jag annars kunna hjälpa till med läkning?

Hur vore det annars möjligt att påverka världen?

Jag visste inte då att Mahatma Gandhi hade utryckte det så på kornet:

“To believe in something,
and not to live it, is dishonest.”
"Att tro på något, och inte leva så, är att oärligt"

Annars kan jag ju inte läka mig själv!

1 kommentar:

Anonym sa...

lart mycket