Vi r alla ett!
Vi r alla ett!Vi r alla ett!

fredag 21 augusti 2009

Ska jag bli politiker?


Bilden har jag helt kriminellt snott av Samuel Kvist, som är talesperson/presskontakt i Feministiskt initiativ Stockholm.

Jag funderar på att bli politiker... :-D Jag som faktiskt inte tror att politik kan lösa det grundläggande problemet, som jag ser som andligt. Likafullt har jag tankar på att anmäla mig som möjlig riksdagskandidat till Feministiskt Initiativ, eftersom politik ÄR ett av de sätt som används i vår s.k. demokratiska värld när man vill skapa förändring och DET vill jag! Förändra, alltså.

När jag läser inlägg som det nedan blir jag dock inspirierad, för Gudrun Schyman är en mkt inspirerande kvinna, för mig.
http://www.fokus.se/2009/08/gudrun-schyman-feminist-och-blogghjaltinna/

Nåja, att ja anmäler mig betyder inte att jag blir godkänd och blir jag antagen kan jag fortfarande säga nej. Men är röstsedeln tryckt, då mina vänner... ;-)

1 kommentar:

Lia sa...

Jaa, det kanske är det bästa.. hmpf! Kärlek och killar alltså, ständiga bekymmer!

Poliitker, go for it!! Som sagt går det ju att dra sig ur, så prova kan man väl alltid göra :)

Ska spana vidare i din blogg nu, den verka intressant och annorlunda mot vad som brukar skrivas om..