Vi r alla ett!
Vi r alla ett!Vi r alla ett!

torsdag 22 januari 2009

Jag subventionerar inte andras verksamhet med min tid och min kompetens längre.



D.v.s. jag ger inte oskäliga kompispriser, står med mössan i hand, nedvärderar vad jag kan ge eller tror att genom att sänka mitt pris kommer någon annan att tro att jag är värd så mkt mer...

Jag underskattar inte heller andras förmåga att, precis som jag, betala för det de vill ha och som de tror kan bidra till deras kommande värde. Vill du anlita mina kunskaper så är det ju för att du tror att jag faktiskt kan öka dina. Eller hur? Varför skulle du annars börja förhandla? :-)

Det har kommit en del förfrågningar kring detta tema på sistone, varför jag planerar en kurs i ämnet. Hugad spekulant? ;-)

1 kommentar:

Mattias sa...

Tough love, som du säger. Finns det någon annan?