Vi r alla ett!
Vi r alla ett!Vi r alla ett!

onsdag 19 augusti 2009

Världsfreden börjar med DIG!


Det finns bara ett sätt att få fred. Att SLUTA! Inte ställa en massa frågor eller villkor. Lägg bort alla hänvisningar till ditt och datt såsom historia, religion, rättvisa, politik, ekonomi mm. och rakt av SLUTA helt enkelt. Och sedan utifrån att det är SLUT gå vidare med hur gör vi nu när det ÄR fred?

Men det kära egot VILL fortsätta. Vill ha rätt till varje pris för egot blir olycklig av att vara lycklig. Vad består de krigande parterna av? Individuella egon... :-)

Så vill du verkligen ha fred är det DU som måste sluta. Nu!

Jag har sett människor blir helt vansinniga av ilska när jag inte hakat på. Jag har tänkt: Detta är slutet... Och ändå låtit bli, för jag hade fattat ett beslut som handlade om att " hitta en annan väg". Jag visste att om lämnar ett lillfinger nu så finns det bara en väg att gå och den har jag redan gått så oändligt många gånger. Jag orkar inte gå åt det hållet en enda gång till i mitt liv! Nu får jag göra det här SJÄLV. Jag har slutat. Jag har slutat. Jag har slutat.

I samtal med Gud skriver Neal Donald Walsh "All attack is a call for help" och varje gång jag blev attackerad av någon sa jag detta till mig själv, medan jag själv mest var tyst. Och när jag kände frestelsen nästan bli mig övermäktig att själv attackera, även i rent självförsvar, sa' jag maniskt till mig själv:

Varje attack är ett rop på hjälp,
Varje attack är ett rop på hjälp,
Varje attack är ett rop på hjälp,
Varje attack är ett rop på hjälp,
Varje attack är ett rop på hjälp,
Varje attack är ett rop på hjälp,
Varje attack är ett rop på hjälp,
Varje attack är ett rop på hjälp,
Varje attack är ett rop på hjälp,


som ett mantra. Ett mantra som jag fortfarande använder, men det behövs så sällan nuförtiden.

Fundera gärna lite på vad DET kan bero på. ;-)


Inga kommentarer: