Vi r alla ett!
Vi r alla ett!Vi r alla ett!

onsdag 1 juli 2009

Orka!


"Svensk" är inte samma sak längre. Inte heller "iranier". Själv är jag "amerikan" och "svensk", men mest av allt känner jag mig som en världsmedborgare och därför är allt som pågår här i världen även min angelägenhet.

Här en artikel i Sydsvenskan av CARL RUDBECK som rör sig i samma banor: http://sydsvenskan.se/opinion/brannpunkt/article449127/Irans-drama-ar-ocksa-Sveriges.html

Att engagera mig i "allt" är däremot omöjligt. Jag som individ är för liten för att orka med det, så jag väljer. Och just nu väljer jag Iran, Feministiskt Initiativ och HBT-frågor.
Och ytterligare ett gäng andra teman för världsförbättring.
Ibland blir det väldigt mycket "svensk" skog också.
Jag orkar rätt mycket, tydligen. ;-)

Orka du med,
det ger mer ork!

Inga kommentarer: