Vi r alla ett!
Vi r alla ett!Vi r alla ett!

tisdag 17 mars 2009

Tankar för vuxna

Jag funderar på det här med mognad. Fick nämligen för några veckor sedan en förfrågan om att tala om vid vilken ålder jag upplevde mig som vuxen och vad det var som hände då. Frågan ställdes av en 18-åring som jag under ett år coachat i United Sisters, här i Malmö. Verksamheten driva av Fryshuset och syftar till att hjälpa unga tjejer 12-20 att stärka självkänslan med hjälp av stöd från mogna vuxna kvinnor. Arbetet är idéellt men man plockas ut på intervju och får sedan utbildning.

Hennes grupp består av tre tjejer som jobbat med sig själva under minst ett år och nu står på randen till just vuxenskapet. De skulle välja en person att ställa dessa två frågor till och hon valde mig, för av alla vuxna människor hon har omkring sig i omgivningarna tyckte hon att just jag levde upp till kriteriet. Det var bra frågeställningar även för mig. Hur kommer det sig att jag känner mig "vuxen"? För det gör jag faktiskt. Känner du dig vuxen?

Det kommer mer på temat. :-)

Inga kommentarer: