Vi r alla ett!
Vi r alla ett!Vi r alla ett!

lördag 7 mars 2009

Suverän hudvårdsprodukt!!

Kvinnor gör stora saker ute i världen. Men även en driftig kvinna med något mer småskaligt perspektiv kan gör stor nytta! Just nu tänker jag på, AnnaKarin Nilsson, som köpt agenturen för neem här i Sverige. Öhhhhh, neem?

Jag har för några månader sedan, lärt mig att det finns ett fantastiskt träd som heter just neem och som ger en olja som är bra bot för det mesta. Funkar för att hålla myggen borta, tvätta vovven, smörja babyrumpor, vårda nyrakad haka, mjällbekämpning, psoriasis eller spraya rosor mot löss. MIRAKELMEDEL alltså! :-)

Det finns så mycket bra vi aldrig får veta något om. Så många "positiva nyheter" som aldrig kommer fram. Det här är en sån. Ny och ny... Ny och het i Sverige alltså, i Afrika och Asien är den gammal, men i vårt ofantliga högmod här i sk "väst" så tror vi att om det är nytt här så är det "nytt".

Hursomhelst så provade jag en kroppslotion, för jag har haft fläckar på huden som jag inte ville använda apotekets läskiga och illaluktande svavelschampoo på. (Nån slags hudsvamp som ser ut som pigmentfläckar, Vanligt om man tränar, smittar ofta i provrum. Inga andra symtom) Min första reaktion - Doften! - som en dröm. :-) Vet inte om det är oljan i sig eller parfymen, men den är mild, underbar och ligger kvar på huden precis hela dagen.

Egentligen vet jag inte om fläckarna är helt botade förrän jag solat, men det ser så ut. De har bleknat betydligt. Eller snarare, de har mörknat igen, för det såg ut som om jag fått ljusare fläckar och solen fäster inte, vet jag av erfarenhet.

Finnar? Torr hud? Exem? hoppa in på http://www.wondertree.se. Läs om möjligheterna, forskning visar nämligen att det finns en intressant framtid för neem här i väst. Där finns även alla möjliga produkter, miljövänligt framställa, inga djurförsök, justa villkor för producenterna i Afrika och en entusiastisk kvinna som brinner för detta träd och sitt företagande får lön för mödan.

Lätt att göra något bra för världen alltså och få färre myggbett i sommar.
Värt att pröva för vem som helst! :-)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Tack snälla för dina uppskattande kommentarer på och om min blogg. Du kan inte ens ana hur bra det får mig att må.

Jag kommer gärna att läsa din blogg också, för redan vid första anblicken och efter att ha läst beskrivningen verkar den vara mycket intressant och ett nytt värdefullt fynd.

Ha en trevlig fortsatt lördagskväll!

Anonym sa...

Jag lägger tipset på minnet!
Gillar din gröna blogg. :)

Anonym sa...

haha, va menar du?? Låter det illa det jag skrivit?? :)

Stella Scott sa...

Men så trevligt, Hemlighetsmaken!

Välkommen hit! :-)

Lussan, tack för komplimangen. Och pröva neem! ;-)

Anonym sa...

Se här ja, nu har jag fått lära mig nåt nytt :) Men jisses vad jag blev förvirrad av kommentarerna här, vem är vem och vem skriver till vem??? Jag måste kolla igen :)