Vi r alla ett!
Vi r alla ett!Vi r alla ett!

måndag 23 februari 2009

Jag skulle ju flytta över bloggen...

(Obs! Detta är ett överfört inlägg från Metrobloggen, med samma namn)
Det finns tidningar för, av och om lesbiska!

Curve Magazine är en sådan och jag prenumererar på den. Det är härligt när den dimper ner i låda i ett becksvart plastfodral så ingen skall förstå att här, HÄR bor det en flata som läser om andra flator! Prenumererar jag på Må Som Bäst så kommer den som den är liksom och det är helt ok att vara ngn som vill må bra, eller gillar bilar eller har hund, men ack ve att vara en kvinna som vill ha kvinnor... Brrrrrrrrrr! Dölj för höge farao dölj! Med tanke på att det är belagt med hårda straff i många länder är det nog en smart policy, men så trist!

Den kommer i.a.f och jag blir så bekräftad. Alltså, den amerikanska flatan i mig blir bekräftad, den svenska har inte mycket att suga i sig någonstans i denna världen. Nåväl, i Curve skrivs om lebiska och bisexuella aktivister, designers, modelejon, stjärnor, gräsrötter, i alla former, färger och storlekar.

Jag gillar att jag plötsligt finns. Jag är som alla de andra tjejerna i tidningen. Jag har mina relationer till andra människor, mitt yrkesliv, min fåfänga, min kropp, mina matvanor, min musik och jag har det som lesbisk. Att vara lesbisk är en del av mitt liv. Inte antingen eller. Faktisk är jag inte som alla andra. Det går inte att vara "som alla andra", vilket en del hävdar och strävar efter. Alla andra är oftast hetero och filtrerar sina upplevelser genom det filtret, vilket sällan innefattar vanlig glansig blaska i svart superhemlig påse.

Att leva som jag, öppet och glatt är ovanligt i den här världen och då ÄR det härligt att det finns fler och ju fler som säger det högt och lever det offentligt, ju fler vågar göra det och ju färre svarta plastpåsar behöver man få i brevlådan, var man än finns i världen.
Lesbisk eller bisexuell kvinna, oavsett kön? Gör något bra för dig själv: Skaffa en prenumeration på något som bekräftar DIG!

Det finns många fler homoalternativ, Curve är bara den tidning jag har just nu. Vill man ha en blandad vesion kan man ta The Advocate, som jag också haft tidigare. För att prenumerera på den, digitalt och miljövänligt, klicka på Zinois banner.
Skrivet av SpiritSings 29 december 2008 klockan 18:24

Inga kommentarer: