Vi r alla ett!
Vi r alla ett!Vi r alla ett!

onsdag 7 januari 2009

Mata din hjärna!



Ge din hjärna bra mat så fungerar den bättre. Följ denna länk, så hittar du en film med en entusiastisk man som predikar ekologisk mat för en klarare tanke och rikare liv. Vad den där musiken han valt till skall göra för livet vet jag inte, men hans tankar är intressanta.

Jag gilla det där med att det inte räcker längre att vara den rikaste personen på kyrkogården eller den förmögnaste på sjukhuset... Vi vill vara friska, glada, lyckliga och rika! ;-)

Obs! att du behöver inte beställa något nyhetsbrev m.m., om du inte vill, but why not? Kostar gratis och kan vara inspirerande. Och det är ju tanken med denna blogg, att förmedla något som inspirerar till expantion. Det är lätt att avbeställa när du tröttnar. Jag beställer, tröttnar, avbeställer. Beställer något annat...

ps. Hjärnan intresserar mig just nu, så jag återkommer i ämnet. ds

Och ett par metroinlägg:

Jul i vårt hus - med TV - märkligt nog.

Flickvännen har lånat en TV av sin mamma över julen. Hon tittar på "Grease" just nu. Heteronormativiteten i rockabillytappning. Suck!

Man kan låta bli att ha TV. Jag slutade med det för länge sedan. Slipper ond bråd död, förintelse, skräck, förtvivlan, anatingen i regisserad form eller live från "fältet". Bättre så. Orkar vara en poitiv kraft i världen. Skulle jag sitta framför den där apparaten dagligen och ta del av eländet skulle jag behöva återhämta mig halva tiden. Slöseri med liv!

Tänk över saken, det går att stänga av den - för gott!

God jul på er!

Skrivet av SpiritSings 24 december 2008 klockan 19:00

Se till att bli rik, sa' jag ju!

Fredrik Virtanen Alla kriser leder inte till ny konst (aftonbladet.se)

Men det är ju det jag säger. Se till att bli rik, så du kan använda pengar till det som verkar vettigt för dig! Köpa ekologisk mat tx. är bra för dig på ALLA sätt. Din kropp mår bra, naturen och det numera så omåttligt populära "klimatet" mår bra.

Faktiskt verkar de så vettigt att det bör du göra redan innan du har samlat ihop den där fömögenheten. För om du tror att det är egoisitisk att handla Eko och Fair Trade så har du missat hela grejen. Vi är alla ett, allt hänger ihop och vi har en, säger en, planet att hålla till godo med. Om vi inte tar bättre hand om henne typ NU, så finns det inget att vara egoisisk omkring. Och vad skall du då med alla dina stålar till?

Lova dig själv: Nästa år blir det en f.d. GLAD gris på julbordet, om det nu skall vara någon gris alls...

Skrivet av SpiritSings 25 december 2008 klockan 21:01

Inga kommentarer: