Vi r alla ett!
Vi r alla ett!Vi r alla ett!

lördag 21 juli 2012

Smal, mullig, välnärd?


Jag gillar ordet "hull". Mullig är också fint. Välnärd, ja även smal kan ha sina poänger. En kvinna med lite hull är vackert. Runt, som i muskler med lite hull på dem. Attraktivt! :-)
Men mager... Benig, svältande?? Dagens utmärglade ideal som spelas ut mot osund övervikt känns beklämmande. När blev det så? När jag var liten dreglade jag över kvinnotypen i nedre raden. Mitt ideal har hållit i sig. Heller ett extra kilo eller två på kvinnan i mitt liv, än för få!

1 kommentar:

Tony sa...

Det är nog en vanesak framför allt... ser man bara väldigt smala tjejer så börjar normalstora tjejer se överviktiga ut. Nu gäller det inte verkligheten så ofta eftersom där är vi vana att se alla typer, men i tidningar och på TV är det smalt som gäller, därför reagerar vi när vi ser en normalviktig tjej.

Det är bara att ta in dem i media så kommer folket vänja sig på ett par månader. Men det ser inte ut som att någon vill börja :-/