Vi r alla ett!
Vi r alla ett!Vi r alla ett!

lördag 17 december 2011

Företag som tar ansvar går det bättre för!

Oavsett hur litet ett företag är så är det viktigt att ta sin del av ansvaret för en bättre och rättvisare värld. I den här videon talar David Jones mest om stora företag, men samtidigt blir bilden klar att numera det är de enskilda individerna som har makten i längden.

Våra sociala media, som denna blogg tx, har ett enormt inflytande och jag har valt att vara en del av denna influens. Av och till kommer det positiv respons här, på FB, Linked in och andra ställen som visar att folk faktiskt tar del av det jag förmedlar. Min röst är viktig och det är DIN också!

I mitt företagande har jag valt att samarbeta med ett stort företag som tar just det där ansvaret, både vad gäller produkterna och vidare arbete för att hjälpa till att vända utvecklingen i världen till något att vara stolt över. Genom att använda produkterna själv, rekommendera dem vidare och donera matpåsar till barn i Malawi, varje månad, bidrar jag med min del, just nu. Den delen kommer att öka allteftersom inkomsterna ökar. För att tro att en kommer att ge när en har mer pengar är naivt. Generositet är något att öva på så varför inte börja nu?


Inga kommentarer: