Vi r alla ett!
Vi r alla ett!Vi r alla ett!

torsdag 28 januari 2010

Kan ett banklån föra dig närmare din dröm?


Jag är ingen stor anhängare av att låna pengar. Tvärt om! Men senast idag träffade jag en kvinna som startat eget utan kapital och det gick inte så bra. En insikt som kommit till henne efter de gångna misstagen var att man måste åtminstone ha så man kan marknadsföra sig. För utan marknadsföring finns man inte!


Och utan fungerande närvaro på nätet finns man inte heller, så en dator (Läs Mac, ;-) ) är nödvändigt! Har du eget eller går i sådana tankar och skulle må bra av en smartare eller åtminstone nyare burk då kan de vara idé att ta ett litet lån.

Man brukar tala om att det behövs kapital för att starta ett företag, men ibland behövs det inte så mkt och då kan man ta ett litet privat lån. Det gjorde jag för några år sedan. Minst 15 000:- behövdes och efter att ha sökt från diverse instanser som alla sa' "NEJ" så tänkte jag:

Jaha, då får jag göra det själv!

Jag får helt enkelt säga JA till mig själv!

Sagt och gjort, jag skickade in min ansökan fick mina pengar och kunde åtminstone sy upp den 1700-tals kostym som behövdes till ”Byxavund?”. (En skymt syns på bilden)

Behöver du en större eller mindre summa kan Bankbolaget.se vara till hjälp.

Men vänta nu här: 15 000:- för en futtig kostym??????? Jepp, kvalitet kostar! :-)

Inga kommentarer: