Vi r alla ett!
Vi r alla ett!Vi r alla ett!

söndag 6 december 2009

Att träffa en partner och dess mysterier.

Adriana González and Marcela Rojas, Colombias första lesbiska par registrerade i juridiskt partnerskap 2009.

I går var jag ute på Tjejfest. Jag dansade en del och funderade något kring detta med att träffa en partner eller fler och att det numera finns nya vägar förutom irl-sättet på allmäna hak och krogar. Eller kurser, bussar, klassrum, affärer, resor, frukostmöten, mm. :-)

Idag finns webben med sitt myller av möjligheter. Faktum är att när jag flyttade till Malmö var det min väg in i flatvärlden. Jag ville ha ett socialt nätverk och en kvinna att dela ett och annat med. Sagt o gjort, in på communityt Qruiser eller Qx i folkmun.

Nätdejteing däremot är något annat. Gratis dejting ger dig möjlighet att registera dig utan kostnad på flera sidor, men det är klart vill du verkligen ta del av möjligheterna måste du till slut betala. Men det måste du ju på nattklubb med. Det är inträde, drycker och ev. tilltugg, vilket ju kan gå löst på feta pengar om man gör det flera ggr i månaden.

Jag har provat det med. Både svenska, engelska och amerikanska varianter. Heliga Moder så många kvinnor det finns därute som vill samma sak som jag! Tyvärr bor de flesta på tok för långt ifrån Malmö... ;-)

Dejtingsidor har ambitionen att samla alla nätets träffställen på en plats. Gå dit och gör ett försök om du känner dig kärlekskrank, oavsett om du söker homo-, hetero-, bi-, a-, metro-, pan-, poly- eller hejsvejstjolahoppsexuella relationer. Planera och agera. Döm inte ut några möjligheter!

Om jag fick några napp? Jo, det gick bra... ;-)


Inga kommentarer: