Vi r alla ett!
Vi r alla ett!Vi r alla ett!

söndag 27 september 2009

Tacksam över vårt land!

Igår dansade jag genom Malmö med mina vänner och blivande sambo i årets Regnbågsparad. Polisen och Räddningtjänsten gick med i uniform. Musik, barnvagnar, internationella gäster, RFSL, politiska partier, kyrkan, Malmö stad... Lika roligt varje gång!!!

Men framförallt: Jag är så enormt tacksam över att jag bor i ett land där vi kan göra det. Ett land där människor står bredvid och vinkar, skrattar, hejar på. Folk hoppar med i tåget, dansar med, gör det till allas vår fest och ser till att skratta åt det elände som finns. :-)

En lesbisk komedienne att runda av sista dagen av Regnbågsfestivalen med.



Rätt person skojar om rätt sak. :-)

5 kommentarer:

Madelayne Canas sa...

Hahahaha...när jag var 20 år visste jag också allt....nu vid 31 års ålder har jag självkännedom om att jag ej vet så mycket egentligen....hahaha!

det där med vatten och öl var väldigt kul också...

"Konstanze" sa...

Jag tänkte på det när jag lite blygt kikade på tåget att viken enorm glädje det utstrålade. Alla var så glada att det var omöjligt att inte låta sig smittas och le med. En glad-vitamin-injektion minsann. Tack för den!

Stella Scott sa...

Nästa år kan du gå med, Koinstanze! Man behöver ju inte definera sig som någonting annat än "Trevlig prick";-)

konstanze sa...

Absolut.Och jag är en konstig men trevlig prick

Stella Scott sa...

Välkommen alltså till Regnbågståget 2010! :-)