Vi r alla ett!
Vi r alla ett!Vi r alla ett!

tisdag 17 februari 2009

Skratta, min vän!


Som ni märkt gillar jag att presentera en dos av humor och en dos av goda tårar om vartannat. Jag har även nämnt mitt intresse för hjärnan och här kommer de samman.

Visste du att vår kära hjärna kan inte skilja på låtsade eller riktiga skratt? Via forskning har man dessutom kommit på att vi behöver våra skratt, men om man inte har något att skratta åt kan man lika gärna spela lite teater och "skratta" ändå.

Tycker jag att livet känns trist en stund brukar jag surfa iväg till youtube och leta upp något kul. Sätt igång dagens "låtsaspass" här och nu eller ta hjälp av:



Vill du komma i kontakt med Skrattyoga? Jag har aldrig provat, skrattar så mkt ändå, men det verkar ju härligt! :-D

Att skratta sätter igång processer i kroppen. Bra för ditt immunförsvar, stärker lungor och hjärta samt dämpar stress, löser spänningar, gör dig kreativ och kan för konditionen jämföras med jogging eller rodd!

Se till att du skrattar MINST en gång om dagen, rejält!

Inga kommentarer: