Vi r alla ett!
Vi r alla ett!Vi r alla ett!

måndag 2 februari 2009

På tal om böcker och media igen.


För ett par år sedan var jag på en föreläsning med Maria-Pia Boethius. Hon höll då på att skriva en bok "Några som inte älskar oss håller på att förändra vårt land" om media och vad de väljer att berätta eller inte berätta för oss. Med tanke på alla hennes år som journalist var det väldigt intressant att höra hennes syn på saken. Vi verkade ha kommit fram till liknande slutsatser, fast jag slapp släpa mig igenom en förtroendekris för mitt eget media först. 

Jag har ännu inte läst den, men med tanke på min artiklel på Kulturspegeln häromdagen börjar den kännas väldigt aktuell. Jag har inte haft TV på sisådär 20 år och avstår från regelbunden tidningsläsning sedan 15 dito. All världens elände kommer ändå till mig via löpsedlarna. Rekommenderar det varmt! Ger kraft och energi så jag orkar vara en människa som inspirerar till förändring.
:-)

Inga kommentarer: