Vi r alla ett!
Vi r alla ett!Vi r alla ett!

måndag 5 januari 2009

Några inlägg från Metrobloggen

Här kommer några av de tidigare inläggen i Metrobloggen. Jag hade några kloka saker att säga, tycker jag själv, så för att ni som kommer nya ska få ett sammanhang och hum om vem jag är, vad jag står för och så, så har jag bestämt mig för att lägga in rubbet. Därefter ignorerar jag Metrobloggen, men den får ju ligga kvar tills ngn ev. raderar den.

Vill du ha rätt?

Eller vill du vara lycklig? De flesta väljer det första alternativet. Till vilket pris som helst! Pröva att ge dig. Pröva att säga: Ok, du har rätt - även om du inte tycker det. Pröva att ljuga, för en gångs skull... För du ljuger väl aldrig annars?

Det är märkligt hur viktigt det ofta blir för människor som skall genomföra detta experiment att inte ljuga... Det halkar ut den ena "vita" lögnen efter den andra, utan större inre dialoger, men här tar det plötsligt stopp. Förmodligen för att det är viktigare att ha "rätt" även om det senare visade sig vara fel, än att vara lycklig.

Skrivet av SpiritSings 22 december 2008 klockan 13:15

Kommentarer

Snygg bild!
Man vill både ha rätt och va lycklig..but I get ue point..:)
Skrivet av Elvira 2008-12-23 kl 10:52

SpiritSings svarade 23 december 2008 klockan 14:26:
När folk står inför ett val mellan de tu brukar valet dessvärre falla på "ha rätt", för omedvetenheten är oftast monumental om att de ens väljer. Eller låt mig fråga: Hur många känner du som är genuint lyckliga? :-)

Och, tack för komplimangen!


Inga kommentarer: