Vi r alla ett!
Vi r alla ett!Vi r alla ett!

söndag 18 januari 2009

Det hjälper inte att tänka positivt.


Men det hjälper ännu mindre om du  låter bli att göra det! 

Saken är bara den att det räcker inte. De flesta vill ha en kvick fix, där de slipper "göra jobbet". Well, på den här tröga planeten måste man faktiskt "göra jobbet". Jag har inte sett ett enda fall, där någon "slapp", må vara aldrig så stor och berömd.

Selma Lagerlöf gjorde jobbet. Buddha, gjorde jobbet. Hildergard af Bingen gjorde jobbet. Mahatma Gandhi gjorde jobbet. Marie Curie gjorde jobbet. Jesus gjorde jobbet. Birgit Nilsson gjorde jobbet. Albert Einstein gjorde jobbet. Nadja Boulanger gjorde jobbet. Michelangelo gjorde jobbet. Radclyffe Hall gjorde jobbet. Mozart gjorde jobbet. Clara Schumann gjorde jobbet. Fyll i med egna lämpliga personer som du beundrar eller avundas eller nått... Jag vågar försäkra dig att de alla gjorde jobbet!

Gör du ditt jobb? Bra! Kom ihåg att tänka positivt medan du håller på. ;-)

5 kommentarer:

Mattias sa...

Herr Motvall har naturligtvis försökt att komma på en beundrad varelse som surfat på en räkmacka genom livet. Det MÅSTE ju finnas nån... *grubbelgrubbel*
Ärligt talat... en och annan tok eller halvtok, nån särskilt välsignad individ som Forrest Gump eller så kanske...
Nej, man slipper nog inte undan.
Problemet är att när jag gått två meter kommer nån och slår undan benen på mig. Vem kan DET vara??

Mattias sa...

Jag trodde att du skulle svara på min fundering Stella. Denna någon är naturligtvis jag själv... egentligen. Och det händer när jag är på väg åt fel håll. Det är djock dimmi och vägen lutar, och man måste runt stora stenblock... det är lätt att vandra vilse.

Stella Scott sa...

Jag behöver ju inte svara på något som jag vet att du vet. :-) Men jag tycker jag du skall tacka dig själv från hjärtat för att du stoppar dig medans tid är!

Det finns helt säkert en helt ANNAN väg. Den där läskiga, oprövade, med fantastisk utsikt och utan stora stenblock... Kanske ta med en häst som följeslagare, som hjälper dig när du blir lite trött så blir det ännu härligare? ;-)

Mattias sa...

*pust* *puh*
Ja kanske det... *blåsbälg* Jag kan inte tänka på det just nu... Vräker stenblock... *pust* *puh*

(Vägen är verkligen dimmi, man ser inte ens g:na framför sig!)

Ärligt talat Stella... Jag har haft mycket roligt på bloggen den sista veckan, men det känns som att det kanske är dags att slå sig ner och låta själen vila sig lite. Kanske får jag ro och leta upp den väg du talar om då.
:-)
Kram, kompis!

Stella Scott sa...

*lol*

Vi ses när du vilat klart, kompis!

Kram,
:-)